Dobrze widziałem!? Mówimy o odcinku drogi o długości niespełna 16 km?
Rozumiem Conti, że jesteś rozczarowany? 
Edycja:
Konkretnie chodzi o odcinek 16,7 km z czego ponad 8 km biegnie tunelem bądź estakadami.
O odcinek który przy większym natężeniu ruchu po prostu "nie wyrabia" i tworzą się gigantyczne korki. Odcinek który w zimie często jest blokowany przez nie dające rady przy podjeździe samochody ciężarowe. Wreszcie o odcinek na którym bardzo często dochodzi do wypadków w tym wielu śmiertelnych.
Konkretnie chodzi o odcinek 16,7 km z czego ponad 8 km biegnie tunelem bądź estakadami.
u nas taka droga to niesamowite przedsięwzięcie, a widzieliście budowę autostrady na Słowacji, tam dopiero sa tunele i estakady
u nas taka droga to niesamowite przedsięwzięcie, a widzieliście budowę autostrady na Słowacji, tam dopiero sa tunele i estakady

Albo w Norwegii... Tam bez całej masy tunelów nie dałoby się wybudować sensownych dróg. Najdłuższy tunel ma tam bodajże 24 km. Ale to tak btw 
No jestem rozczarowany tym, że tak krótki ten odcinek. Miałem nadzieję, że zrobią tą drogę do samego Dęblina, albo chociaż do Radomia.
A tak na serio to faktycznie wyobrażałem sobie, że to będzie dłuższy odcinek. No ale nie ma co narzekać ważne, że remontują nam drogi i zaczynają budować obwodnice miast. Kiedyś, kiedy było kilka razy mniej samochodów na drogach, trasy mogły sobie przebiegać przez miasta. Było to nawet ekonomiczne. Teraz kiedy samochodów jest tak dużo i są tak szybki, niesamowicie potrzebne są obwodnice miast i w miarę możliwości szerokie drogi i bezkolizyjne skrzyżowania. Ci co trochę jeżdżą za kierownicą, wiedzą jak jest to ważne.
Faktycznie odcinek drogi który ma być remontowany przed Zakopanem, jest niebezpieczna i już od dawna mówi się o konieczności poprawy bezpieczeństwa na tej trasie.
Z tym Dęblinem nie jest tak źle
Cały odcinek pomiędzy Radomiem (razem z obwodnicą zachodnią) aż do granic województw świętokrzyskiego i małopolskiego jest już po rozstrzygniętych przetargach, w budowie lub fragmentarycznie gotowy. Największy znak zapytania to odcinek pomiędzy Krakowem a w/w granicą województw ale też gdzieś tam świeci światełko w tunelu.
Z kolei też wszystko na to wskazuje, że na cały odcinek Lublin - Rzeszów będzie przetarg rozpisany w 2015 roku. Lublin-Warszawa częściowo gotowy, a na resztę już są rozpisane są przetargi. Także za parę lat może będziesz mógł wybierać którymi drogami szybkiego ruchu/autostradami dojedziesz do Rabki.
A na Słowacji ok, to co się buduje robi pewne wrażenie w porównaniu z polskimi odcinkami biegnącymi głównie w terenach nizinnych, ale jednak to u nas się buduje dużo dużo więcej. Trzeba też jeszcze pamiętać o innej kwestii porównując Polskę i Słowację. U nas zabudowa jest bardzo porozrzucana i jest to istotny problem przy ustalaniu przebiegu budowy nowych dróg. Na Słowacji zabudowa jest wyłącznie (niemal wyłącznie?) skupiskowa ograniczająca się do konkretnych miejscowości.
Nie neguję jednak, że 2-km tunel wypada bardzo blado na tle wielu górzystych krajów europejskich. Tam by stanowił jeden spośród dziesiątek czy setek a u nas jest to rozdmuchane na cały kraj. Z planowanych górzystych odcinków dwujezdniowych dróg ekspresowych u nas zostają jeszcze: ten na południe od Rzeszowa w stronę Barwinka oraz w Dolnośląskim Bolków - Lubawka. No i chyba tylko tam możemy się spodziewać jeszcze tuneli.
Trzeba też jeszcze pamiętać o innej kwestii porównując Polskę i Słowację. U nas zabudowa jest bardzo porozrzucana i jest to istotny problem przy ustalaniu przebiegu budowy nowych dróg. Na Słowacji zabudowa jest wyłącznie (niemal wyłącznie?) skupiskowa ograniczająca się do konkretnych miejscowości.
jak to się stało, że u naszych sąsiadów właśnie tak to wygląda,a taka różnica w zagospodarowaniu przestrzennym, zarówno wiosek jak i miast???
Nie jest to informacja 100% - choć zasłyszana od znajomego Słowaka. Według tej informacji na Słowacji po prostu prawnie nie można tak sobie ot kupić działki w niemal każdym miejscu z przeznaczeniem na budowę - szczegółów prawnych nie znam.
Z jednej strony krajobraz Słowacji jest bez porównania ładniejszy od naszego bo bardziej naturalny. Z drugiej jak się przypatrzysz to na Słowacji w większości miejscowości dom jeden na drugim postawiony. Zero prywatności, a przez okno na piętrze to w karty z sąsiadem można grać.
Z planowanych górzystych odcinków dwujezdniowych dróg ekspresowych u nas zostają jeszcze: ten na południe od Rzeszowa w stronę Barwinka oraz w Dolnośląskim Bolków - Lubawka. No i chyba tylko tam możemy się spodziewać jeszcze tuneli.
Na S19 do Babicy jest faktycznie wielkie parcie władz województwa i małymi kroczkami temat przybliża się do realizacji.
S3 na w/w odcinku ma co prawda już DŚU, ale z tego co mi wiadomo to ma małe szanse realizacji.
Jest jeszcze brakujący, jednojezdniowy kawałek S69 z Żywca do Milówki gdzie też bez tunelu się nie objedzie.
Pożyjemy, zobaczymy...
S3 na w/w odcinku ma co prawda już DŚU, ale z tego co mi wiadomo to ma małe szanse realizacji.
Też jestem takiego zdania. W tej perspektywie unijnej ciężko będzie. Może w kolejnej... Zależy też pewnie sporo od tego czy Czesi będą coś działać w kwestii przedłużenia tego u siebie.
Jest jeszcze brakujący, jednojezdniowy kawałek S69 z Żywca do Milówki gdzie też bez tunelu się nie objedzie.
A tu chyba trochę większa szansa w tej perspektywie. Coś się ruszyło ostatnio, choć na razie nic wiążącego. Liczę też na S1 Mysłowice - Bielsko, która w połączeniu z "eską" na Żywiec - i dalej na Węgierską Górkę i Zwardoń - no i budowaną przez Słowaków autostradę Skalite - Zylina - byłaby fajną trasą jadąc od Krakowa w Alpy 
W Czadcy robota idzie całą parą wiadukty rosną w oczach,Słowacy idą z drogami jak się patrzy

Czesi też rozpoczeli budowę nowej 11 z Cieszyna do CZadcy

2017 mają skończyć

No i pozwolenie na budowę (Lubień - Rabka/Chabówka) już zostało wydane

No i pozwolenie na budowę (Lubień - Rabka/Chabówka) już zostało wydane

Panie, to jest temat górski, tatrzański... pierwsze upomnienie, potem ban!
No żeby było o górach to trzeba najpierw w nie dojechać
